søndag 10. mai 2009

årets første!

I dag ble årets første engangsgrill fyrt opp i hagen. Det er et sikkert tegn på at nå har våren virkelig nådd oss i nord også. Selvsagt gjemte sola seg bak en sky akkurat denne ettermiddag/kvelden, men det stoppet iallefall ikke oss fra og fulføre planen vår. Magnus og hans kompis, Arvid, stod for grillingen, mens jeg sto for og spise. Sånn ca. For og si det sånn, forflyttet vi rumpene våre inn i varmen etter litt, til sofaen og Tv2 med The Guardian. Hovedrollen spilles av Ashton Kutcher, og jeg må innrømme at det var rart og se ham i en noe mer serriøs setting. Han imponerte, heldigvis. Filmen var fin og jeg likte den, selv om det ikke er til og legge under en stol at den var ganske klisjé.



Nå er jeg nesten like stapmett på grillmat og godterier som jeg var i går. Eneste forskjellen at i går var det banan(og eple og kiwi) - split som sprengte magesekken.



Dette var skikkelig godt, helt til det ble for mye. Neste gang må jeg halvere porsjonen eller droppe isen. Det beste var jo faktisk frukten med sjokolade på! Oppskriften er så easy at du skreller bananen og legger den i en skål sammen med is. Tilsett diverse andre ingredienser du måtte ønske. Så smelter du kokesjokolade og heller over.

3 kommentarer: