tirsdag 9. juni 2009

This has got to be a breaktrough




1 kommentar:

  1. Jeg trener opp til 3 ganger i uka. Da er det om å gjøre å ikke trene det samme hele tiden - for da blir det ensidig, og kjedelig i lengden og du risikerer å ikke gidde å trene. Jeg bruker å jogge, sykle, gå turer, dra på yoga, dra på treningsstudio osv osv. Da har du iallefall litt variasjon :)

    Når det kommer til hva jeg spiser, så er det faktisk ikke så vanskelig. Jeg spiser helt normal mat, som alle andre. Men jeg spiser etter talerkenmetoden :) 50% skal være frukt og grønt, 25% skal være stivelse og 25% skal være protein. Det er rimelig greit å forholde seg til. Jeg salter ikke maten min, å når jeg gjør det er det ikke mye. Når jeg bruker krydder bruker jeg rene urter og ikke blandingskrydder som grillkrydder osv. Om jeg skal bruke noe som minner om grillkrydder så bruker jeg rent paprikakrydder. Jeg spiser opptil 6 måltider hver dag. Da er det snakk om frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds.

    Men så er det også veldig viktig å ha én dag hvor man kan kose seg, hvor jeg da har lørdag. Da spiser jeg egentlig alt mulig - men begrenset. Jeg er veldig glad i potetgull, så på lørdager koser jeg meg gjerne med potetgull - men også gjerne noe sunnere godis. Slik som nøtter, M&M's, mørk sjokolade.

    Jeg drikker også veldig mye vann. Jeg drikker opptil 3-4 liter vann hver dag. Jeg starter bestandig dagen med en halv liter vann før jeg spiser mat. Hver gang jeg har vært på do og "mistet væske" så drikker jeg 1-2 glass vann. Er veldig viktig å drikke mye vann!

    Sist men ikke minst, tenke positive tanker! Og ikke være negativ. Det har faktisk veldig mye å si. Om man stresser mye så legger man faktisk mere på seg av fett. Fettet binder seg lettere av stresshormoner.

    Håper det hjalp deg litt, og at du fikk vite det du var på leting etter :) Hilsen Malene

    SvarSlett